Znak sprawy: 02/ WOMP – ZCLiP/ 2014

 

Szczecin dnia 18 lutego 2014 r.

 

 

 

Nasz znak: WOMP – ZCLiP / ZP / / 14

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na: dostawę palestezjometru na potrzeby WOMP-ZCLiP wraz z przeszkoleniem pracowników (znak sprawy: 02/WOMP – ZCLiP/ 2014).

 

 

W dniu 17 lutego 2013 r. Wykonawca zwrócił się do Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy – Zachodniopomorskiego Centrum Leczenia i Profilaktyki w Szczecinie, jako Zamawiającego z zapytaniami. Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający wyjaśnia treść zapytań.

 

Pytanie Nr 1

I. W związku z faktem, że oprogramowanie jest integralną częścią urządzenia oraz narzuconymi warunkami gwarancji i licencji przez producenta, zwracamy się z pytaniem czy zamawiający zaakceptuje poniższe warunki licencji producenta:

 

Licencjobiorcy niniejszym przyznaje się niezbywalne, niewyłączne, ograniczone prawo i licencje na korzystanie z dostarczonego wraz z palastezjometrem oprogramowania zwanego dalej Programem.

Można:

a) korzystać z Programu dołączonego wraz z palastezjometrem do analizy zarejestrowanych danych;

b) wykonać kopię Programu wyłącznie w celu tworzenia kopii zapasowych. Informacja o prawach autorskich musi być powielana i zawarta na etykiecie każdej kopii zapasowej;

c) instalacja Programu może nastąpić na maksymalnie 5 (pięciu) komputerach będących w posiadaniu Licencjobiorcy.

 

Użytkownik nie może:

z zastrzeżeniem, jeśli dotyczy dyrektywy Rady WE 14 maja 1991 r. w sprawie ochrony prawnej programów komputerowych ( 91/250/EWG) ( " Dyrektywa ws ochrony prawnej programów komputerowych" Artykuł 6 ) rozpowszechniać kopii tego Programu ani jego dokumentacji innym; modyfikować, wynajmować, wydzierżawiać lub udzielać praw do tego Programu na rzecz osób trzecich, tłumaczyć, wykonywać inżynierii odwrotnej, dekompilować ani w inny sposób zmieniać Programu lub jego dokumentacji lub ujawniać informacji oznaczonych jako poufne lub zastrzeżone w momencie ujawnienia lub z natury poufnych lub zastrzeżonych.

 

Warunki

Licencja obowiązuje od daty otrzymania do momentu jej rozwiązania. Można ją rozwiązać w każdym innym czasie, niszcząc Program i wszystkie kopie Programu w jakiejkolwiek sposób. Licencja będzie również automatycznie rozwiązana bez wypowiedzenia, jeśli nie są przestrzegane warunki niniejszej umowy licencyjnej. Po rozwiązaniu należy zniszczyć wszystkie kopie Oprogramowania w jakiejkolwiek sposób.

 

Ograniczona gwarancja

Wykonawca gwarantuje, że nośniki na których Oprogramowanie jest dostarczane, będą wolne od wad materiałowych i gwarantuje ich jakość w warunkach normalnego użytkowania przez dziewięćdziesiąt (90) dni od daty otrzymania. W ramach tej gwarancji Wykonawca jest zobowiązany do opcjonalnej wymiany nośników z Programem.

Poza wyżej wymienioną ograniczoną gwarancją, Wykonawca nie daje żadnych gwarancji innych niż wskazane, wynikające, umieszczone lub inaczej określone. Wykonawca zwłaszcza zrzeka się wszelkich domniemanych gwarancji przydatności handlowej i przydatności do określonego celu.

Dostawca nie gwarantuje, że Program będzie działał w sposób niezakłócony lub wolny od błędów.

Zamawiający jest świadomy konieczności wyboru odpowiedniego oprogramowania do osiągnięcia zamierzonych celów, instalacji, użytkowania i wyników uzyskiwanych przez Program.

 

Zastosowanie zgodne z przeznaczeniem

Oprogramowanie będzie używane zgodnie z instrukcjami, zgodnie z przeznaczeniem i tylko w tym celu. Oprogramowania lub jego część nie może być używane na przykład w systemach podtrzymywania życia, obiektach nuklearnych, technologii rakietowej, przemyśle chemicznym lub biologicznym lub nawigacji lotu lub komunikacji powietrznej, w sprzęcie do obsługi naziemnej lub innym podobnej działalności, błąd działania programu w powyższych przypadkach może spowodować uszkodzenia ciała, śmieć, szkody materialne, lub szkody dla środowiska.

 

Ograniczenia trwałości

Program jest dostarczany taki jaki jest bez jakiejkolwiek gwarancji. Wykonawca nie jest odpowiedzialny za bezpośrednią lub pośrednią utratę lub szkody co obejmuje również utratę danych, utratę działalności, utratę zysków, zakłócenie działalności, uszkodzenia ciała spowodowane używaniem przestarzałego lub uszkodzonego oprogramowania lub nieumiejętnym używaniem oprogramowania.

 

Zarządzanie prawami

Ważność umowy licencyjnej, konstrukcja i obowiązywanie licencji oceniane winno być według prawa szwedzkiego

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający podtrzymuje zapisy zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na warunkach określonych w § 3 wzoru umowy.

 

Pytanie Nr 2

II. Czy zamawiający wyrazi zgodę na zmianę zapisów w paragrafie § 5 umowy na następujące:

 

  1. Wykonawca udziela min. 24 (słownie: dwadzieścia cztery) miesięcznej gwarancji jakości na przedmiot umowy i wszystkie jego elementy nieeksploatacyjne.

  2. Termin gwarancji biegnie od dnia podpisania protokołu odbioru.

  3. Wykonawca zapewnia autoryzowany, bezpłatny serwis gwarancyjny i autoryzowany płatny serwis pogwarancyjny w Polsce. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do dokonania bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych zgodnie z wymaganiami producenta. Ostatni przegląd gwarancyjny musi się odbyć w ostatnim miesiącu gwarancji. Wykonawca ma obowiązek zapewnić minimum pięcioletnią obsługę serwisową po upływie okresu gwarancji na terenie Polski. Warunki serwisowania przedmiotu umowy po okresie gwarancji strony określą w odrębnej umowie. W ramach autoryzowanego, bezpłatnego serwisu gwarancyjnego Wykonawca zobowiązuje się do:

    1. oględzin, diagnostyki i naprawy przedmiotu umowy,

    2. wymiany części zamiennych,

    3. wymiany części zużywalnych wskazanych w dokumentacji serwisowej przedmiotu umowy przewidzianych do wymiany w czasie odpowiednich przeglądów,

    4. udzielania bezpłatnych porad telefonicznych dotyczących obsługi przedmiotu umowy,

    5. bezpłatnego dojazdu, a także odbioru i dostarczania przedmiotu umowy do siedziby Zamawiającego.

  4. Wykonawca zapewnia w okresie gwarancji bezpłatne przeglądy gwarancyjne zalecane przez producenta dla utrzymania gwarancji oraz do naprawy lub wymiany każdego z elementów aparatu, które uległy uszkodzeniu. Gwarancja dla nowo zainstalowanych, a także nowo zamontowanych elementów wynosi 24 (słownie: dwadzieścia cztery) miesiące.

  5. Warunki gwarancji określa załączona do umowy karta gwarancyjna podpisana przez Wykonawcę.

  6. Podstawą do usunięcia wad jest pisemne zawiadomienie przez Zamawiającego o ujawnionych wadach zgodnie z warunkami gwarancji i serwisu. Reklamacja powinna zawierać w szczególności określenie ujawnionych wad w przedmiocie umowy.

  7. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji i przekazania Zamawiającemu decyzji na piśmie w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji na piśmie bądź faxem. Przez dni robocze Zamawiający rozumie dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem przypadających na te dni dni świątecznych oraz ustawowo wolnych od pracy.

  8. Strony zgodnie ustalają, że w razie bezskutecznej naprawy przedmiotu umowy lub jego elementu, Wykonawca jest obowiązany do wymiany przedmiotu umowy (lub wadliwego elementu) na nowy, wolny od wad – w terminie 13 dni roboczych od dnia wystąpienia wady lub awarii uniemożliwiającej albo utrudniającej korzystanie z przedmiotu umowy zgodnie z umową.

  9. Po uznaniu reklamacji maksymalny okres na wymianę lub naprawę przedmiotu umowy (lub jego elementu) albo usunięcie awarii wynosi 10 dni roboczych.

  10. W okresie gwarancji koszty dojazdu Wykonawcy do miejsca odbioru w celu dokonania przeglądu lub naprawy gwarancyjnej obciążają Wykonawcę.

  11. W celu wykonania przeglądów i napraw Wykonawca uzyska dostęp do dostarczonego przedmiotu umowy, w dni robocze, tj. dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem przypadających na te dni dni świątecznych oraz ustawowo wolnych od pracy w godzinach 8.00 – 15.00.

  12. Niezależnie od uprawnień z gwarancji, Zamawiającemu przysługują uprawnienia z zakresu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.

  13. Gwarancja nie obejmuje:

  14. uszkodzeń mechanicznych,

  15. uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego używania lub konserwacji,

  16. uszkodzeń powstałych na skutek siły wyższej.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę aby § 5 otrzymał brzmienie:

  1. Wykonawca udziela min. 24 (słownie: dwadzieścia cztery) miesięcznej gwarancji jakości na przedmiot umowy i wszystkie jego elementy.

  2. Termin gwarancji biegnie od dnia podpisania protokołu odbioru.

  3. Wykonawca zapewnia autoryzowany, bezpłatny serwis gwarancyjny i autoryzowany płatny serwis pogwarancyjny w Polsce. W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do dokonania bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych zgodnie z wymaganiami producenta. Ostatni przegląd gwarancyjny musi się odbyć w ostatnim miesiącu gwarancji. Wykonawca ma obowiązek zapewnić minimum pięcioletnią obsługę serwisową po upływie okresu gwarancji na terenie Polski. Warunki serwisowania przedmiotu umowy po okresie gwarancji strony określą w odrębnej umowie. W ramach autoryzowanego, bezpłatnego serwisu gwarancyjnego Wykonawca zobowiązuje się do:

    1. oględzin, diagnostyki i naprawy przedmiotu umowy,

    2. wymiany części zamiennych,

    3. wymiany części zużywalnych wskazanych w dokumentacji serwisowej przedmiotu umowy przewidzianych do wymiany w czasie odpowiednich przeglądów,

    4. udzielania bezpłatnych porad telefonicznych dotyczących obsługi przedmiotu umowy,

    5. bezpłatnego dojazdu, a także odbioru i dostarczania przedmiotu umowy do siedziby Zamawiającego.

  4.  

  5.  

  6.  

  7. Wykonawca zapewnia w okresie gwarancji bezpłatne przeglądy gwarancyjne zalecane przez producenta dla utrzymania gwarancji oraz do naprawy lub wymiany każdego z elementów aparatu, które uległy uszkodzeniu. Gwarancja dla nowo zainstalowanych, a także nowo zamontowanych elementów wynosi 24 (słownie: dwadzieścia cztery) miesięcy.

  8. Warunki gwarancji określa załączona do umowy karta gwarancyjna podpisana przez Wykonawcę.

  9. Podstawą do usunięcia wad jest pisemne zawiadomienie przez Zamawiającego o ujawnionych wadach zgodnie z warunkami gwarancji i serwisu. Reklamacja powinna zawierać w szczególności określenie ujawnionych wad w przedmiocie umowy.

  10. Wykonawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji i przekazania Zamawiającemu decyzji na piśmie w terminie 4 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji na piśmie bądź faxem. Przez dni robocze Zamawiający rozumie dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem przypadających na te dni dni świątecznych oraz ustawowo wolnych od pracy.

  11. W przypadku nie rozpatrzenia przez Wykonawcę reklamacji w terminie, o którym mowa w ust. 7 niniejszego paragrafu, Zamawiający może zlecić usunięcie awarii, usterki lub wady osobie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy.

  12. Strony zgodnie ustalają, że w razie bezskutecznej naprawy przedmiotu umowy lub jego elementu, Wykonawca jest obowiązany do wymiany przedmiotu umowy (lub wadliwego elementu) na nowy, wolny od wad – w terminie 13 dni od dnia wystąpienia wady lub awarii uniemożliwiającej albo utrudniającej korzystanie z przedmiotu umowy zgodnie z umową.

  13. Po uznaniu reklamacji maksymalny okres na wymianę lub naprawę przedmiotu umowy (lub jego elementu) albo usunięcie awarii wynosi 10 dni roboczych.

  14. W okresie gwarancji koszty dojazdu Wykonawcy do miejsca odbioru w celu dokonania przeglądu lub naprawy gwarancyjnej obciążają Wykonawcę.

  15. W celu wykonania przeglądów i napraw Wykonawca uzyska dostęp do dostarczonego przedmiotu umowy, w dni robocze, tj. dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem przypadających na te dni dni świątecznych oraz ustawowo wolnych od pracy w godzinach 8.00 – 15.00.

  16. Niezależnie od uprawnień z gwarancji, Zamawiającemu przysługują uprawnienia z zakresu rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.

  17. Gwarancja nie obejmuje:

    a) uszkodzeń mechanicznych,

    b) uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego używania lub konserwacji,

c) uszkodzeń powstałych na skutek sił natury lub zjawisk fizycznych.

 

Pytanie Nr 3

III. W nawiązaniu do pytania nr II wnosimy o zmianę punktu 6) ust. 3. paragrafu § 4 umowy na następujący: 6) wykonywanie przez Wykonawcę bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych w ilościach i terminach określonych przez producenta i niezbędnych do zachowania uprawnień Zamawiającego z gwarancji jakości.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę aby zapis w § 4 ust. 3 pkt 6) otrzymał brzmienie:

6) wykonywanie przez Wykonawcę bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych w ilościach i terminach określonych przez producenta i niezbędnych do zachowania uprawnień Zamawiającego z gwarancji jakości (min.1 raz w okresie trwania gwarancji.

Pytanie Nr 4

IV. W związku, że zapis ust. 2 paragrafu § 7 umowy jest bardzo ogólny, zwracamy się z prośbą o jego wykreślenie lub precyzyjne określenie okoliczności, na mocy których zamawiający może odstąpić od umowy.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zapis ten wynika z art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z tym, iż zapis określa okoliczności, których nie można przewidzieć więc nie jest możliwe ich wyliczenie.

 

Pytanie Nr 5

V. W związku, że zapis w punkcie 1) ust. 1 paragrafu § 6 umowy jest bardzo ogólny, zwracamy się z prośbą o jego wykreślenie lub precyzyjne określenie przyczyn za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność i Zamawiający może odstąpić od umowy.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie Nr 6

VI. W związku, że zapis w ust. 2 paragrafu § 6 umowy jest bardzo ogólny, zwracamy się z prośbą o jego wykreślenie lub precyzyjne określenie co zdaniem Zamawiającego będzie interpretowane za naruszenie.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie wyraża zgody, ponieważ na dzień podpisania umowy nie są znane wszystkie przypadki a mogą wyniknąć w trakcie wykonywania umowy.

 

 

Pytanie Nr 7

VII. Z uwagi na fakt, że oprogramowanie komputerowe oferowanego systemu wymaga do pracy komputera z zainstalowanym system operacyjnym firmy Microsoft, w związku z powyższym, czy Zamawiający zaakceptuje warunki licencyjne firmy Microsoft dla systemu operacyjnego Windows 7 Professional OEM?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie Nr 8

VIII. Prosimy, o określenie maksymalnej ilości osób, które Zamawiający oddeleguje do przeszkolenia z zakresu obsługi i użytkowania dostarczanego przedmiotu umowy.

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający oddeleguje maksymalnie 6 osób.


 

Pytanie Nr 9

IX. Czy zamawiający wyrazi zgodę na wydłużenie terminu dostawy do 6 tygodni od dnia podpisania umowy?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę.

Wytworzył:
Bożena Bakiera
(2014-02-18)
Udostępnił:
Rusinek Mirosław
(2014-02-19 07:46:16)
Ostatnio zmodyfikował:
Rusinek Mirosław
(2014-02-19 07:48:41)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki