Odpowiedzi na zapytania oraz zmiana SIWZ z dnia 26.06.2014

 

 

 

Szczecin dnia 26 czerwca 2014 r.

 

 

 

Nasz znak: WOMP – ZCLiP / ZP / 111 / 2014

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na: Rozbudowę wraz z modernizacją budynku Przychodni WOMP-ZCLiP przy ul. Bolesława Śmiałego 33 w Szczecinie (znak sprawy: 06/WOMP – ZCLiP/ 2014).

 

 

W dniach 23 i 24 czerwca 2014 r. Wykonawcy zwrócili się do Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy – Zachodniopomorskiego Centrum Leczenia i Profilaktyki w Szczecinie, jako Zamawiającego z zapytaniami. Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) Zamawiający wyjaśnia treść zapytań.

 

Pytanie Nr 1

Prosimy o odpowiedź, czy Zamawiający uzna warunek posiadania doświadczenia opisany w pkt. a), str. 3 siwz, jeżeli Wykonawca na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykaże robotę budowlaną realizowaną w czynnym obiekcie użyteczności publicznej, polegającą na modernizacji obiektu poprzez jego przebudowę i rozbudowę w zakresie robót budowlanych, sanitarnych i elektrycznych, o kubaturze 19 680 m3 i powierzchni użytkowej 5 260 m2, o wartości zrealizowanych robót ponad 10,0 mln zł, nie zakończonej ale przekazanej do użytkowania inwestorowi w 70 % i tym samy spełniającej warunki opisane w pkt. a) str. 3 siwz? Jednocześnie na potwierdzenie przekazania inwestorowi do użytkowania zrealizowanego zakresu robót Wykonawca posiada stosowne poświadczenie.

 

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający uzna warunek posiadania doświadczenia opisany przez Wykonawcę jeżeli ten dołączy dokumenty, podpisane przez Inwestora lub przez osobę upoważnioną do reprezentowania Inwestora, wskazujące, że roboty odebrane w 70% zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

 

Pytanie Nr 2

Prosimy o odpowiedź, czy Zamawiający uzna warunek posiadania doświadczenia opisany w pkt. b), str. 4 siwz, jeżeli Wykonawca na potwierdzenie spełnienia tego warunku wykaże robotę polegająca na wykonaniu docieplenia /termomodernizacji/ ścian nowobudowanego budynku użyteczności publicznej o powierzchni elewacji ponad 1000 m2 i wartości powyżej 800 tys. zł?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający uzna powyższe.

Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, (t.j. Dz. U. 2013 r., poz. 907 ze zm.) zmienia SIWZ w poniższym zakresie:

 

ZMIANA SIWZ

Dotyczy zapisów w Rozdziale I pkt 2) – Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:

pkt 2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1) spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:

lit.

Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku: OTRZYMUJE BRZMIENIE:

wykonane w obiektach użyteczności publicznej w tym:

  • a) minimum 2 najważniejsze roboty budowlane polegające na kompletnej, wielobranżowej przebudowie wraz z rozbudową wykonane w funkcjonujących/działających obiektach użyteczności publicznej podczas wykonywania robót budowlanych o powierzchni użytkowej powyżej 1000 m2 polegające na wykonaniu robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia (dot. części 1) o wartości brutto nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych);

    Pod określeniem roboty budowlane należy rozumieć roboty branży ogólnobudowlanej, roboty branży sanitarnej i roboty branży elektrycznej (trzy branże razem jako jedna robota budowlana) bez określania udziału poszczególnych rodzajów branż w całkowitej wartości pracy.

UWAGA: Pod pojęciem budynku użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług hotelarskich, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji.

  • b) minimum 1 najważniejszą robotę budowlaną polegającą na wykonaniu termomodernizacji obiektu użyteczności publicznej o powierzchni elewacji min. 1000 m2, o wartości brutto wykonanych w całości prac termomodernizacyjnych nie mniejszej niż 800 000,00 zł (słownie: osiemset tysięcy złotych);

Pytanie Nr 3

Czy Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy jedna z dwóch najważniejszych robót będzie modernizacją budynku o powierzchni 4400 m² i kubaturze 18 000 m³ we wszystkich branżach?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający uzna powyższe jeżeli Wykonawca wykaże się, iż wykonał roboty budowlane spełniające wymagania określone w SIWZ (patrz zmiana SIWZ pytanie 2).

 

Pytanie Nr 4

Czy Zamawiający uzna warunek za spełniony, jw. budowa hali biurowo-produkcyjnej, w której I etap był realizowany od stanu zerowego, natomiast II etap realizowany był na funkcjonującej części I etapu robót?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie uzna powyższego (patrz zmiana SIWZ pytanie 2).

 

Pytanie Nr 5

Czy Inwestor dopuszcza realizowanie robót elewacyjnych etap II w tym samym czasie, co realizacja etapu I, czy tak jak w §3 ust,2 umowy

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający nie dopuszcza realizowanie robót elewacyjnych (etap II) w tym samym czasie, co realizacja etapu I, gdyż jest to związane ze współfinansowaniem robót termomodernizacyjnych przez jednostkę współfinansującą, które następować będzie dopiero od I kw. 2015 roku. W tym zakresie obowiązują zapisy zawarte w § 3 ust. 2 wzoru umowy (załącznik Nr 8 do SIWZ).

 

Pytanie Nr 6

Prosimy o wyjaśnienie czy warunek posiadania doświadczenia opisany w pkt. a), str. 3 siwz cyt.

Odpowiedź Zamawiającego:

Odpowiedź na powyższe została udzielona w pytaniu 2.

Pytanie Nr 7

Dotyczy pkt. 4.2 str. 8 siwz - czy Zamawiający pod pojęciem „ściśle wypełnione Przedmiary kosztorysu inwestorskiego” ma na myśli dołączenie do oferty kosztorysów ofertowych? Czy Zamawiający zaakceptuje dołączony do oferty kosztorys ofertowy sporządzony metodą uproszczoną z wyszczególnieniem dla każdej pozycji: liczby porządkowej, podstawy wyceny /KNR, kalkul. indywid. itp./, opisu robót, jednostki miary, ilości przedmiarowej robót, ceny jednostkowej robót oraz wartości robót, stanowiącej iloczyn ilości przedmiarowej i ceny jednostkowej?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.

 

Pytanie Nr 8

Ponieważ cena zamówienia jest ryczałtowa, a przedmiary Zamawiającego mają charakter pomocniczy, to czy sporządzonym w oparciu o przedmiar kosztorysie ofertowym poza dopuszczonymi przez Zamawiającego - zwiększeniem wartości pozycji i dodaniem dodatkowej pozycji - można zmieniać również podstawy wyceny pozycji oraz ilości przedmiarowe?

Odpowiedź Zamawiającego:

Zamawiający wyraża zgodę na powyższe.


 

ZMIANA SIWZ

Dotyczy zapisów w załączniku Nr 8 do SIWZ – WZÓR UMOWY

§ 5 otrzymuje brzmienie:

Poza innymi obowiązkami wynikającymi z treści umowy i SIWZ, do obowiązków Wykonawcy należy:

  • W przypadku części 1 zamówienia:

1) przedstawienie w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy harmonogramu rzeczowo – finansowego stanowiącego załącznik Nr 1 do Umowy z uwzględnieniem zapisów zawartych w § 3 ust.1 i 2, sporządzonego w stopniu i szczegółowości niezbędnej do miesięcznego rozliczania wykonanych robót, podlegającego akceptacji Zamawiającego. Harmonogram rzeczowo – finansowy powinien uwzględniać terminy wykonania poszczególnych elementów robót i planowanych ilości środków finansowych przewidzianych do wypłaty w toku wykonania Umowy;

  • W przypadku części 2 zamówienia:

    2) wykonanie zakresu robót przewidzianych niniejsza umową zgodnie z harmonogramem załączonym do niniejszej umowy – załącznik Nr 2;

  • W przypadku części 1 i części 2 zamówienia:

3) sporządzenie i przekazanie w terminie 7 dni od daty podpisania umowy Zamawiającemu

  • procedury zarządzania jakością podczas wykonywania Umowy,

  • procedury obiegu informacji,

  • procedury zarządzania jakością na Terenie budowy, w tym w zakresie prac prowadzonych w różnych porach roku,

  • struktury organizacyjne dla wdrożenia procedur zarządzania jakością,

  • instrukcję zarządzania jakością, w tym w zakresie prac prowadzonych w różnych porach roku,

  • procedury zapewniające, że Podwykonawcy oraz dalsi Podwykonawcy spełniają wymagania zarządzania jakością;

4) załatwienie formalności związanych z zajęciem terenu (dotyczy zajęcia chodnika od ul. Krzywoustego) zgodnie z przedstawionym przez Zamawiającego „projektem czasowej organizacji ruchu w ciągu ul. Krzywoustegostanowiącym załącznik Nr 5 do umowy. Wszelkie koszty i opłaty związane z zajęciem pasa drogowego oraz wynikające z dostosowania placu budowy do wymagań „projektu organizacji ruchu na odcinku wykonywanych robót budowlanych”w tym koszty odtworzenia nawierzchni i opłaty z tytułu korzystania z chodnika, ponosi Wykonawca.

5) przygotowanie wszelkich wniosków i dokumentów związanych z realizacją robót, uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, odbiorem końcowym i przekazaniem do użytkowania;

6) przeprowadzanie prób, rozruchów, pomiarów, sprawdzeń i odbiorów przewidzianych warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, na własny koszt;

7) odtworzenie zniszczonej, podczas prowadzonych robót, nawierzchni na dziedzińcu Przychodni WOMP-ZCLiP wraz z pomalowaniem pasów drogowych oraz nasadzeń zieleni;

8) udostępnienie przejazdu na tereny kwartału STBS przez dziedziniec Przychodni (zgodnie z warunkami Porozumienia (Nr 1) zawartego w dniu 30 września 2013 r. pomiędzy Zamawiającym a Szczecińskim STBS – treść warunków Porozumienia Nr 1 w załączeniu do niniejszej umowy) oraz umożliwić wjazd na dziedziniec służbom miejskim w celu wywozu odpadów komunalnych oraz dostawcom materiałów i towarów dla potrzeb WOMP-ZCLiP oraz samochodom służbowym Zamawiającego;

9) ustawienie tablicy informacyjnej budowy zgodnej z przepisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 26 kwietnia 2002 r w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. Z 2002 r, Nr 108, poz. 953 z późń. zm.);

10) Sporządzanie miesięcznych Raportów o przebiegu kontraktu, oraz przekazywanie ich do Inspektora nadzoru Inwestorskiego w terminie 7 dni kalendarzowych po zakończeniu każdego miesiąca.

Raport miesięczny powinien zawierać między innymi:

  • opis robót wykonywanych w miesiącu sprawozdawczym,

  • zestawienie zbiorcze wartości wykonanych robót (narastająco oraz w miesiącu sprawozdawczym,

  • porównanie stanu zaawansowania robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym, a w przypadku niezgodności – przedłożenie analizy i wskazaniem działań naprawczych,

  • listę personelu i sprzętu na budowie,

  • dokumentację fotograficzną ważniejszych zdarzeń i robót prowadzonych w miesiącu sprawozdawczym.”

     

W nawiązaniu do powyższej zmiany tj. zapisu w § 5 ust. 1 pkt 4 dodaje się załącznik nr 5 do umowy – Projekt czasowej organizacji ruchu w ciągu ul. Krzywoustego.
 


Załączmik:


1. załącznik nr 5 do wzoru umowy.pdf
 

Wytworzył:
Małgorzata Bielecka
(2014-06-26)
Udostępnił:
Moskal Tomasz
(2014-06-26 15:10:42)
Ostatnio zmodyfikował:
Moskal Tomasz
(2014-06-26 15:24:21)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki